Trpíte nespavostí?

problemy-s-nespavosti

Trpíte nespavostí? O teď budete spát jako mimino! 

Nespavost je velmi častým problémem současné doby, která je hektická a stresová pro náš organizmus. Naše tělo spánek nutně potřebuje víc než cokoliv jiného. Během něho se regeneruje a čerpá novou energii na další den. Pokud máte problémy se spánkem, je možné, že Váš biorytmus byl narušen a je třeba ho vrátit zpět do normálu. Kolikrát je za tím i kombinace několika faktorů, které je třeba omezit nebo jim naprosto zabránit. Spousta z nás tento problém řeší i prášky na spaní. To ale není hledání problému, jen jeho oddalování a prohlubování. Pojďme si spolu projít pár základních rad, které Váš spokojený spánek podpoří.

 

1. Vyhýbejte se stresu

Ano, víme. Teď si určitě řeknete: „A jak to mám asi udělat, když chodím do práce?“. Samozřejmě to chápeme, naše zaměstnání bývá kolikrát velmi stresové. Velmi často tento stres nekončí jen odchodem z práce, ale neseme si ho i sebou domů. Když už takové zaměstnání máte, doporučujeme si aspoň doma vytvořit harmonický a příjemný domov. V takovém případě je skvělá aromaterapie formou inhalace bylinných vůní z aromalampy.

V případě problémů s nespavostí je skvělým pomocníkem Levandule, které má vynikající a účinné zklidňující vlastnosti. Další možností vhodných esenciálních olejů je například Myrta nebo Palmorůžová. 

Jak na to

Do aromalampy doporučujeme kápnout 3-8 kapek esenciálního oleje a smíchat s vodou ve Vaší oblíbené aromalampě. Pokud nemáte po ruce aromalampu i přírodní kosmetika na Vás myslí. Dalším řešením je třeba použití přírodního levandulového osvěžovače vzduchu.

  

 

2. Nepřejídejte se

Před spánkem se nikdy nepřejídejte. Ideální je jít spát polohladoví a naposledy jíst cca 2 hodiny před ulehnutím. Pokud se najíte před tím, než půjdete do postele, tělo se pustí do zpracovávání potravy a Váš klidný spánek je ta tam.

 

 

3. Choďte brzo spát

Ideální čas ke spánku je do 22. hodiny. Tak má čas tělo klidně usnout a čerpat energii, protože mezi půlnocí a 2 hodinou ráno spánek tělo nejvíce posiluje.

 

 

4. Udělejte si bylinný čaj

Udělejte si směs 30g Máty peprné, 30g natě Meduňky Lékařské, 10g semen Fenyklu, 5g kořene Kozlíku Lékařského. Horkou vodou zalijte dvě lžíce této směsi a nechte 15 minut louhovat. Ideálně vypít těsně před spaním.

 

 

5. Relaxační koupel

Koupel je ideální pro zahnání všech neduh a skvěle nás připraví na dlouhý a klidný spánek. Ideálně si jí dopřávejte hodinu před ulehnutím. V tomto případě doporučujeme do horké vany kápnou esenciální olej (Levandule, Myrta, Palmorůžová, Mandarinky), který nádherně provoní celou místnost.

Jak na to

 Stačí smíchat 3-10 kapek esenciálního oleje se lžící medu a přidejte ho do horké koupele. 

 

6. Zapomeňte na telefon

Už několik studií potvrdilo, že minimálně hodinu před spánkem by jste neměli sjíždět Váš telefon, i když je to tak lákavé :-) Světlo z displeje, nebo chcete-li proud fotonů, který vyzařuje. Stimuluje totiž mozek k další produkci hormonu kortizolu, díky němuž se mozek cítí bdělý.

„Záření dává mozku signál: Zůstaň vzhůru, ještě není čas spát. Mozek tak zůstává aktivní, nedává pokyn k vyplavení melatoninu a vám déle trvá, než usnete. Což je zásadní problém...

 

Související produkty:

saloos-airspray-levandule-50mlsaloos-esencialni-olej-levandulesaloos-esencialni-olej-palmoruzova

 

Sladké sny :-)

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.